Aankomst Samoa - Reisverslag uit Apia, Samoa van Laetitia Solisa - WaarBenJij.nu Aankomst Samoa - Reisverslag uit Apia, Samoa van Laetitia Solisa - WaarBenJij.nu

Aankomst Samoa

Blijf op de hoogte en volg Laetitia

05 September 2015 | Samoa, Apia

Arrived in Samoa 21:04 lokale tijd!! Terimakasih Tuhan! Thank you Lord!!)

Wow..ook in t vliegtuig naar Samoa zat ik naast lieve mensen. Mile en haar zoon Mision zijn 3 maanden op vakantie geweest naar Auckland voor de eerste keer. Naar haar zussen en broer.
Ze spreekt niet heel goed engels, aldus Mile..en net zoals ik, probeert ze naar engelse woorden te zoeken. En ze excuseert zich ervoor, dat ze zich niet zo goed verstaanbaar kan maken.
Natuurlijk heeft ze me een paar Samoaanse woorden geleerd. Hallo, Dag, Bedankt, Alstublieft, Ga en Kom. En dan vooral gelet op de uitspraak.

Ze is heel nederig merk ik en behulpzaam. Voor de eerste keer op vakantie naar Auckland met haar middelste zoon. Haar zussen en broer misten haar, maar volgens mij was t ook andersom.
Haar denkwijze valt me op, haar 2 oudste zonen wonen in Australië, in de hoop daar werk te vinden (en eventueel een vrouw), want in Samoa is alles heel goedkoop. Zo vertelde ze t.
Het is voor mijn gevoel, wat ik in 2011 heb ervaren en meegekregen, als in Maluku: veel jongeren trekken weg uit de kampongs, om te kunnen werken, zelfs naar andere steden in Indo.
Het is heel raar, maar door dit gesprek realiseer ik me alweer hoe goed wij t hebben in Nederland, MAAR hoe rijk Maluku en ook the Pacific is aan cultuur/natuur/waardering voor wat je hebt, wat ik weer vaak in Nederland mis. Veel is vanzelfsprekend, en zo zou t allemaal niet moeten zijn vind ik, behalve als t gaat om waardering en respect voor je medemens.

Aangekomen en opgevangen door iemand vd organisatie (door Junior), hele aardige rustige Grote Samoaanse man. ofcourse Simkaart aangeschaft en gaan...
Eenmaal rijdende door Samoa richting mijn gastgezin, voel ik me steeds meer thuis...memang precies ke di Maluku..betul! Het is echt net als Maluku...ik krijg flashbacks van 2011 (eerste keer Maluku)..mensen/temperatuur/rijstijl (alleen andere kant van de weg)/gevoel/huizen/mensen die langs de weg lopen/honden over de weg/toeteren als je om de bocht aankomt of als je iemand groet (zo op een bepaalde manier toeteren en dan groeten...) de gesprekken...

Het eerste wat me gevraagd werd bij aankomst gastgezin (Mrs Pepe is hoofd van het gezin)...heb je al gegeten?? Heerlijk gewoon...standaard die vraag!!
En wat krijg ik?? Nasi Putih deng telor dan bami goreng deng sayor/Witte rijst ei, bami goreng en groente...wejoww mn avond kan niet meer stuk.
Ik zie de tjitjaks ook al lopen tegen de muren aan...hahah really feels like home...en Pepe is heel lief en chill

  • 05 September 2015 - 14:07

    Tammy:

    Wauw lieverd,

    Fijn om te horen dat je meteen zo goed wordt ontvangen en dat je jezelf ook meteen lekker thuis voelt.
    Ik verheug me nu al op je volgende verslag. Heel erg leuk hoe je alles neerzet waardoor het lezen daarvan steeds meer verslag wilt hebben hahahahahah. . Geniet goed schat! ♡♡♡

  • 05 September 2015 - 17:20

    Petra Brepols :

    Oh ik geniet helemaal mee. Top en geniet ervan slaap lekker maar volgens mij komt dat wel goed.

  • 05 September 2015 - 22:21

    EnamBelas:):

    Sjukur seh su sampai deng selamat di tempat masing2!
    Bet baca ale pun cerita2 deng senangsa :) Hati2 loh di perjalanan mu
    Hormat buat bangsa Samoa dan sampai berbaca ale pun berita terlandjut ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Samoa, Apia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

2 weeks later

12 September 2015

Laatste dag voor t weekend

11 September 2015

3-dagenverslag

08 September 2015

Eerste Dag met Projects Abroad

06 September 2015

Eerste ochtend in Samoa
Laetitia

Klein, maar krachtig ;) aka Smurfin

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1003
Totaal aantal bezoekers 5392

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: