Laatste dag voor t weekend - Reisverslag uit Apia, Samoa van Laetitia Solisa - WaarBenJij.nu Laatste dag voor t weekend - Reisverslag uit Apia, Samoa van Laetitia Solisa - WaarBenJij.nu

Laatste dag voor t weekend

Blijf op de hoogte en volg Laetitia

12 September 2015 | Samoa, Apia

11-9: Laatste dag voor t weekend begint:
Weer een dag vol activiteiten. Vandaag was afscheid van Lindsay op school. De kinderen hadden verschillende acts voorbereid, en boekjes/posters gemaakt. Echt heel gaaf! De 2 leraressen hadden een lied voorbereid met de kids voor Lindsay. Zo gaaf om te zien hoe de kids met zang&dans laten zien dat ze iemand waarderen.
We waren met veel vrijwilligers, erg fijn. Wat gaan we allemaal Holiday School missen. Na komende week gaan we allemaal naar een andere school, waar we meteen geplaatst zouden worden, maar ivm vakantie zijn we allemaal hier geplaatst.
Heb er wel zin in om bij de andere school te beginnen, maar ook wil ik weer niet weg bij deze school, omdat ik hier dan al 2 weken zit en dan nog 2 weken heb om me aan te passen aan de andere school.
We zien t wel..positive thinking...

Na Holiday School ben ik met mn kamergenoot Sigrid naar het centrum geweest, waar t Teuila Festival bezig was, om een lava-lava (sarong) te kopen. We gaan in t weekend naar de familie van Pepe, en daar is t zeg maar ook kampongstyle, oldskool, dus dan wil je sws wel zo'n sarong om hebben.
Ik heb gekozen voor een kleur dat een beetje matched bij mn tshirt van Projects Abroad...groen met wit en een met zwart dus.

Ok heb maar ff een kokosnoot gekocht voor de dorst en we zijn weer richting huis gelopen.
Thuis koffertje ingepakt voor het weekend, powernap van 20 min en kon weer opstaan om me klaar te maken om richting centrum te gaan, want we zouden vanaaf gaan eten en op stap gaan met de vrijwilligers, als afscheid van Lindsay&Anika.

Afgesproken bij the Edge, Pepe was zo vriendelijk om ons daar af te zetten, superchill, bisa djalan tapi bakaringat lai en anders hadden we gewoon een taxi gepakt. Eenmaal aangekomen stond Anika al te wachten, kort daarna kwamen Ida&Kristina en de rest.
Er was een vuurwerkshow ter afsluiting van the Teuila Festival. Dus daar ook van genoten.
The Edge is een restaurant/bar..errug gesjellig...mn eerste fish&chips en ofcourse de mojito's...haha...maar nog steeds met mate hoor.
De muziek hier in Samoa (popsongs)...they love the remixes...maar wel echte meezingers...alleen minpunt: op repeat...

Maar goed hierna zijn we naar cocktails om the rocks gegaan. Daar een drankje gedaan en er was een liveband. Heel leuk, goede stemmen ook.
Na deze tent zijn we geëindigd in een bar/discotheek ook met een liveband, zo goed als een dj...zonder dollen. Echt te gek, ze speelden covers, maar ook lokale muziek (dan werd iedereen gek heh, gewoon helemaal los, gewoon buka sepatu of beter gezegd buka slipper (schoenen/slippers uit) en op kaki telandjang/blote voeten) hahah...ik was blij dat ik mn all startjes aan had.
Enige wat ik minder vond waren de (jonge) mannen die niet wisten wat NO betekent, in t Engels&Samoaans niet. Dat was wel beetje irri, maar we wisten goed van ons af te bijten.
Voor mij scheelt t dat ik lijk op iemand van hier, maar mn collegas zijn mooie blonde europeanen, dus de mannen waren sws geïnteresseerd in mn collegas.
Best vervelend soms, maar gelukkig was er ook een Samoaanse collega, die dan duidelijk kon maken dat ze er niet van gediend waren.
Eindstand niet echt een club waar ik weer heen zou gaan, ondanks goede muziek.

Dus we (huisgenoot Patrick en ik) waren van plan om naar huis te lopen, maar collega-staffmembers van PA zeiden uhm neej jullie nemen fijn een taxi..uhm ok...so we did.
Bij thuiskomst 00:30u, eerst een koude douche genomen, om zo aan mn korte nacht te beginnen, 01:30u en 4:30u ging mn wekker alweer. Want we gaan om 6u de deur uit naar het ander eiland van Samoa, Savai'i.
Selamat tidor/Goodnight...

  • 13 September 2015 - 11:00

    Noa-Yordao-U.Mar :

    Wat een ervaringen allemaal! Samangat eee...
    Voor te stellen dat dit pas het begin is van je avontuur. Heb je geen foto's om hier te plaatsen? Wij wensen jou een gezegende zondag... N-Joy!! Cium manis dan polo rapat xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Samoa, Apia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2015

2 weeks later

12 September 2015

Laatste dag voor t weekend

11 September 2015

3-dagenverslag

08 September 2015

Eerste Dag met Projects Abroad

06 September 2015

Eerste ochtend in Samoa
Laetitia

Klein, maar krachtig ;) aka Smurfin

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 970
Totaal aantal bezoekers 5389

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: